Netking:Képek kocsikról
Király kocsikról képek

MENÜ

10.:A lista utolsó helyén "szerénykedik" a Lamborghini Gallardo a maga 13,65-ös idejével. Hiába az ötliteres, 520 lóerős, V10-es motor. A 100-as sprintet ugyan 4 másodperc alatt letudja, de a 0-160-0 feladatra már több mint 13 szekundum kell. A Gallardónál van erősebb Lamborghini, például a 6,5 literes, 640 lóerős Murcielago, mégis a kérdéses gyorsulási teszten a Gallardo érte el a jobb időt.

9.: A kilencedik helyen egy nagy klasszikust találunk, a Porsche 911 Turbót. A stuttgarti származású 911 T több mint egy másodpercet ver a Gallardóra. Ha egymás mellett versenyeznének a Porsche pilótája álló helyzetben még láthatja mozogni a Lamborghinit. Egyébként 12,5 szekundumnál állna meg a stopper számlálója, ezzel az eredménnyel is csak az utolsó előtti pozícióban van a stuttgarti sportkocsi. 481 lóerős, 3600 köbcentis, hathengeres boxerrel és a hatsebességes manuális váltóval a 0-100 km/h-s "leckét" 3,9 másodperc alatt teljesíti a Porsche 911 T. A lista összeállításakor figyelembe vett teszthez viszont ennek az értéknek a négyszerese sem lenne elég. A Porsche az egyetlen gyártó, amelyik két autóval is képviselteti magát a legjobb tíz között, de annyira ne szaladjunk előre.

8.: A következő bajnok teljesen más filozófiát képvisel, mint az eddigi vetélytársai. A Caterham CSR 260 a Lotus Seven alapgondolatát folytatja. A kis brit manufaktúra által készített sportkocsi alacsony tömegéhez (555 kilogramm) elég egy 2,3 literes Cosworth tuningmotor is, hogy a nagyobb ellenfeleket képes legyen megszorongatni. Ez a bizonyos aggregát 26.0 lóerőt és 270 Nm maximális nyomatékot ad le, segítségével a Caterham elképesztő, 3 másodperc körüli százra gyorsulást és 250 km/órás végsebességet produkál. 11.95 szekundumos idejéhez nagyban hozzájárult, hogy a CSR 260 minden kilójára 0,5 lóerő jut, ilyen arányokkal még az előtte állók sem igen büszkélkedhetnek.

7.:A lista soron következő szereplője az első olyan autó, amelyikkel már a legdrágábbak közt is összefutottunk, igaz, abban a tízesben jóval előkelőbb helyen. A Pagani Zonda C12 F 11,8-el a nyolcadik a sorban. Az olasz fenevad német szívvel, a Zonda üléssora mögött ugyanis Mercedes AMG motor dolgozik. A 7,3 literes, V12-es, 650 lóerős erőforrással a 100 km/h-t 3,4 alatt eléri, végsebessége pedig 374 km/h felett van, de pontos adatot nem tudunk. Csupán két tized másodperccel maradt le a Pagani Zonda a Porsche Carrera GT mögött.

6.:
A Porsche duplázott ezen a listán, a 911 Turbo mellett a Carrera GT is bekerült a legjobbak közé, méghozzá 11,6-os idejének köszönhetően a hatodik helyen.
Ráadásul a GT még a legdrágábbak közt is ott volt, igaz egy helyet rontott az ötödik helyhez képest. Fájdalom, hogy a gyár összesen 1270 autót épített, idén áprilisban eladták az utolsó példányt is. A minden idők egyik legnépszerűbb GT-je 590 Nm maximális forgatónyomatékot és 613 lóerőt szabadít fel az 5,7 literes, V10-es erőforrás hathatós közreműködésével. A 0-100 km/h-s gyorsulása picit rosszabb, mint a listán mögötte szereplő autónak (3,9 s), mégis a 11,6-os eredmény igazán méltó egy Porsche csúcsmodellhez.

5.:
A Zonda és a Carrera GT között mindössze két tized döntött, az ötödik helyezett McLaren F1 LM és a Carrera GT között még kisebb a különbség, elenyésző egy tized. A kilencvenes évek legendás sportkocsija sokáig birtokolta a világ leggyorsabb széria gyártású autója kitüntető címét. Számos rekord fűződött a nevéhez, végsebessége pedig elérte a 375 km/h-t. Ezt a félelmetes tempót a BMW V12-es, 627 lóerős erőforrása biztosította. 11,5 másodperces időeredménye "csak" az ötödik helyre volt elég. Bár semmi szégyenkeznivalója sem lehet, mivel a McLaren F1 LM a legidősebb a tíz szuper aszfalttépő között.

4.:
Milyen lista lenne, ha nem szerepelne benne legalább egy Ferrari. Ebben a felsorolásban az Enzo képviseli egyedül a modenai céget, csakúgy, mint a legdrágább top 10-ben. A pont egymillió dollárba kerülő autóból összesen 400 darabot készítettek az olaszok 2002 és 2004 között. Az Enzo hatliteres, V12-es aggregátja 657 Nm-t, illetve 661 lóerőt játszik a pilóta kezére (lábára). Hatsebességes, félautomata sebességváltójával a 100 km/h eléréséhez 3,65 szekundum is elég. Az Enzo az első olyan autó a listán, amelyik a 11 másodperces álomhatárt átlépte, 10,9 szekundumos ideje a negyedik helyig repítette az egyik leggyorsabb Ferrarit. Egyébként a Ferrari Enzo volt, ami letaszította a trónról az eddig szinte egyeduralkodó McLaren F1LM változatát.

3.:Elérkeztünk a dobogó legalsó fokához, ahol az Ariel Atomot találjuk. Az Ariel Motor Company-nak semmi köze a mosópor márkához, ellenben egy igen patinás, nagy múltú manufaktúra Nagy-Britanniában. Az eredeti céget még 1898-ban alapították, jelenleg a Honda támogatását élvező cégnek az egyik legsikeresebb modellje az Atom. Leginkább egy versenyautó és egy motorkerékpár keverékére hasonlít. 8,3 millió forintos ára tartalmaz többek közt egy önzáró differenciálművet, rövid áttételezésű hatsebességes, manuális váltót, egy extra könnyű karosszériát, valamint a Honda Civic Type-R erőforrását. Az Atomban ez az alapjában 200 lóerős motor 250-280 lóerőt is teljesít. A Lotus Seven kategóriában jelent nagy veszélyt az Atom a Caterhamekre, mivel a csővázas szörny tömege még a másik brit manufaktúra gépeinél is könnyebb (456 kg), tehát a lóerő/tömeg aránya még a CSR 260-nál is jobb. Ezért is tudta megszerezni a harmadik helyet. 2,9 másodperc alatt szalad fel a kilométeróra mutatója nulláról a 100-as osztásig. 10,88-as ideje a 0-160-0-as gyorsulási feladaton pedig egyszerűen önmagért beszél.

2.:A második helyen a világ legdrágább sorozatgyártású autója a Bugatti Veyron 16.4 feszít. A 16.4 kód a W16-os, négyturbós erőforrásra utal, ami gyári adatok szerint 1020-1040 lóerőt és 1250 Nm-t biztosít a sofőrnek. Ezzel a temérdek erővel már 10 másodperc alatt lehet ezt a bizonyos gyorsítást, majd megállást produkálni. Hétsebességes szekvenciális váltó adagolja ezt félelmetesen sok lovat a kerekekhez, természetesen az összkerék-hajtás is sokat segít a 9,9-es eredmény elérésében. A 2,5 alatti százas gyorsulása, és a 406 km/h-s végsebessége mellé 1,7 milliós vételár párosul.

1.:
Az Ultima GTR a jelenlegi listavezető, ami éppen a Veyrontól hódította el a dobogó legfelső fokát. A cég igazgatója, Richard Marlow 2,6 másodperc alatt gyorsult fel 96 km/órára, 5,3 másodperc alatt elérte a 160 km/órás sebességet, majd állóra fékezett 3,6 másodperc alatt. Ez összesen 9,4 másodperc. Ellenőrzött körülmények között, a Guiness Book of Records által elismert Datron Technology vezényletével zajlott le a rekordkísérlet. A 9,4 másodperces időt megbízható és korrumpálhatatlan Microsat GPS felszereléssel mérték. Az Ultima GTR motorterében egy 720 lóerős Chevrolet V8-as erőforrás duruzsol, míg a váltómű egy ötsebességes G50-es. A gyorsaságán kívül az Ultima GTR még egy nagyon fontos szempont alapján is a lista dobogós helyezettjei előtt végez, ez pedig az ár. 89 ezer dolláros vételára szinte eltörpül a Veyron 1,7 milliója mellett.

Asztali nézet